رواية احببته رغما عني الفصل الخامس 5 بقلم شيماء محمد


 رواية احببته رغما عني الفصل الخامس 5 بقلم شيماء محمد


البارت الخامس ♥️🌹


رونق (بصدمة)_ هاجر 
هاجر (بألم)_أه ....دراعى 

أشرف(بسرعة)_فى ايه يابنتى فى ايه ياولاد 
رونق_ هاجر وقعت من على السلام يابابا 

هاجر(ببكاء)_دراعى يا عمو أشرف دراعى 
أشرف(بعصبية)_نادى على اخوكى من برا اللى سايب مراته وواقف برا دا 

رونق(بسرعة)_خالد .... يا خالد
خالد_ ايه فى ايه مالك بتجرى بسرعة ليه 

رونق_الحق هاجر وقعت من على السلم ودراعها مش قادرة تحركة 

خالد(ببرود)_وانا مالى ،ما أى حد جوا يوديها المستشفى 

سوزى(بدلع)_انا فكرت حد مهم هو اللى وقع 

رونق(بعصبية)_احترمى نفسك وانتى بتدخلى ليه اصلا انتى مالك 

خالد(بعصبية)_مية مرة أقولك ماتكمليهاش كدا وبعدين دى هتكون مرأتى 

رونق_ايوا دى الاشكال اللى تليق عليك وبعدين خلي*ك راجل وتعالى شوف مراتك مالها وحتى لو كنت هتجوز الكائن اللى جانبك دى لازم تعطى مراتك هاجر حقها 

سوزى_انتى ازاى تكلمينى كدا و..........

بقلم شيماء محمد (زهرة الجناين)✍🏻

خالد(بعصبية)_خلتص انتوا الإثنين يلا يا أنسة خلينا نشوف اللى ماشية بتكعبل فى اى حاجة فى البيت دى 

سوزى(بسخرية)_إظاهر انها عمرها ما مشت فى فيلا فخمة زى فلتك ياروحى 

رونق(بإستهزاء)_ولا انتى ياروحى عمرك شوفتى فلوس علشان كدا ماشية بتحومى حولينا اخويا 

خالد(بعصبية)_أنا مش قولت خلاص انتوا الإتنين 

.....بعدها دخل رونق وخالد على الفيلا من جوا ولاقى هاجر واقعة على الأرض وبتتألم من أيدها ..

أشرف(بعصبية)_ايه يا أستاذ انت مش اختك خرجت تنادى عليك علشان مراتك وقعت 

رونق(بسخرية)_معلش أصله مش قادر يبعد عن السنيورة شوية ولا حتى هى راضية تسيبه 

خالد _أنا مش قولتلك إسكتى 
أشرف_ايه هتتخانقوا قدامى يلا شيل مراتك علشان نروح المستشفى 

....وقتها خالد شال هاجر تحت أنظار مروان اللى كان بيبص عليهم من الدور التانى وكان هيطق من الغيظ وخرج بيها برا وكانت سوزى لسا واقفة برا ....

سوزى(وهى هتق من الغيظ)_ بقى دى اللى هتحاول تأخد خالد منى وتأخد كل دا منى والله ماهسيبك تتهنى بيه 

رونق_ايه انتى بتقولى حاجة 😏 خدى بالك لتقى أو تفرقعى من الغيظ 😏

...وبعدها رونق مشيت وركبت معاهم العربية وسوزى طلعت التليفون اتكلمت فى التليفون ..

سوزى_انت لازم تشوفلك صرفة فى البلوى اللى احنا إتبلينا بيها دى لازم تشوفلك صرفة بسرعة علشان ماأتصرفش أنا 

.....بعدها قفلت السكة ومشيت من الفيلا ...










....فى المستشفى ......

الدكتور_ لا بسيطة ما تقلقوش
أشرف_يعنى حاجة بسيطة يادكتور هى كويسة يعنى 

الدكتور _ايوا هى كويسة مجرد جزع بسيط بس الحمد لله أنها ما تحركتش حركة غلط لان اى حاجة كان ممكن الجزع دا يبقى مشكلة كبيرة 

أشرف_الحمد لله
 
الدكتور_ ما تقلقيش يامدام أمشى بس على الدواء دا وإن شاء الله كمان تلات أسابيع هفكلك الجبس 

.........عند والد هاجر .......

سما(بلهفة)_حصرتك كويس يا عمو 
أحمد (بيأخد نفسه بصعوبة)_أنا كويس يا بنتى فيكى الخير يابنتى 

سما_قوم ياعمو خلينا أودى حضرتك المستشفى 
أحمد(وهو بيكح)_لا ملهاش لازمة يابنتى 

سما_ياعمو حضرتك مش قادر تأخد نفسك
 
....أحمد لسا هيقوم اغمى عليه ..... وسما اتصلت على المستشفى والإسعاف جات خدته ...

....ودخل والد هاجر العمليات ....

سما(ببكاء)_طمنى يا دكتور 
دكتور(على وشه علامات الحزن)_مقدرش أكذب عليكى يا بنتى والدك جاى حالته متأخره 

سما_يعنى ايه يادكتور 

الدكتور_يعنى تستعدى لاى حاجة يابنتى الأعمار بيد الله ووالدك اى منتهى والمرض إتمكن منه وحاولنا على قد ما نقدر نست*أصل حاجة منه بس للأسف هو كدا كدا حتى منتهى 

سما(ببكاء هستيرى)_لا لا انت بتقول ايه
 
الدكتور_اهدى يا أنسة ...ونادى على الممرضة حقنة مهدء هنا بسرعة 

.....فى فيلا السيوطى ..... بقلم شيماء محمد (زهرة الجناين)

خالد _مش تأخدى بالك وانتى ماشية بعد كدا انتى ايه طفلة 

هاجر(بلا مبالاة)_وانا ماقولتش ليكى شيلنى ولا ودينى المستشفى 😒

خالد(بعصبية)_اعدلى وبصيلى وأنا بكلمك 

هاجر(ببرد)_وأبصلك ليه كفاية الكائن اللى انت بتحبها هى كفاية عليك 😒

خالد راح عندها بعصبية وشدها من دراعها _انتى ازاى تتكلم معايا كدا انتى نسيتى نفسك ولا ايه انتى مين اصلا علشان تكلمينى كدا 

هاجر (بألم)_سيب دراعى لو سمحت وأنا حرة أتكلم براحت أما انى نسيت نفسى ولا لا أنا الحمد مش ناسية نفسى ولا ناسية أنا مين الباقى والدور عليك انت 

خالد (بعصبية أكتر وبيضغط على دراعها )_انتى بتقولى ليا الكلام دا انتى نسيتى أنا مين 

هاجر(بدأت تبكى)_سيب دراعى قولتلك
 
....خالد لاحظ أنها بتعيط وما بعرفش بتعي ليه جيه يبص لاقى نفسه ماسك دراعها اللى متجبس ...

خالد _ أنا ....أنا ما أخدتش بالى مقصدش اصلا 

هاجر (بألم )_حتى كلمة أسف مش عايز تقولها متكبر تقولها 

خالد (بتكبر)_أنا خالد السيوطى مش بقول أسف لحد وخصوصا اللى من مستواكِ

هاجر_ العاقل إذا أخطأ تأسف أما الجاهل إذا أخطأ تفلس وإنت باين عليك انت مين فيهم 

خالد(بعصبية)_إظاهر إنك مش بتتعلمى 

هاجر(بلا مبالاة)_مش أنا اللى مش بتعلم تظاهر إن انت اللى مش بتتعلم وشكلك هتأخد درس قريب علشان تتعلم .....وسابته وميشت ...

.....فى مكان تانى .......

سوزى_بقولك ايه انتى لازم تخلصنى من البنى أدمة اللى دخلت فى وسطهم دى 

²_اهلا هو انتى شرفتى 
سوزى(بعصبية)_قولتلك لازم تخلصنى منها بأى طريقة

²(بسخرية)_هدى أعصابك شوية لتفرقعى 
سوزى_اتصرف بدل ما أتصرف أنابطريقتى 

² قرب منها وقالها بتحذير_لو ايدك لمست شعرة منها هندمك ندم عمرك انتى فاهمة 

سوزى_خلاص إخلص منها إنت بدل ما انت خايف عليها كدا 

²_ماشى بقولك ايه تعالى بقا علشان أنا هفنى الشوق 

سوزى_ايوا ما هو انت كدا لازم يهفك الشوق الأول وبعدين ازاى بتحب التانية 

²_التانية دى اللى هتكون حلال أما انتى العشق 
سوزى_نعم نعم يا خويا

²_اخوكى ايه بقا تعالى بس 

....ودخل وفعلوا مالا يرضى الله .......

.....فى فيلا السيوطى ........









..هاجر كانت بتتمشى فى الطرقة ولاحظة باب مقفول ومفيش حد بيفتح أو بيدخل فيها وبصدفة روما كانت معدية جانب هاجر .....

هاجر_بقولك ايه روما هى دى اوضة مين

روما(بلجلجة)_بصى انا هقولك على الأوضةدى بس ولا كأنى قولتلك حاجة 

هاجر _ماشى 

روما _بصى يا هاجر الأوضة دى بتاعت عمتى نوارة  ومفيش حد بيدخل عندها خالص غير بابا وحد من المساعدين اللى عندنا لو هيدخلها أكل

هاجر(بأسف)_طب ليه كدا ،ليه مش بتخرج تقعد معانا 

روما_ لا هى اصلا مقعدة ومش بتعرف تخرج تقعد معانا ولا بتتكلم حتى لان حصلت ليها صدمة زمان ،وأنا صغيرة
 سمعت المساعدين عندنا بيقولوا إنها كانت متجوزة زمان وكان عندها ولد بس ابنها وزوجها عم*لوا حادث وهى من ساعتها وهى كدا 

هاجر (بصدمة)_لا حول ولا قوة الا بالله ربنا يرحمهم 

روما_ ودى حكاية عمتى نوارة كلها ،كويس انك سألتى لان خلاص انتى بقيتى واحدة مننا 

أشرف(بتحذير)_انتوا بتعملوا ايه هنا 
روما (بخوف)_ ما ...ما ...مفيش يا بابا 

أشرف_طب يلا إنزلوا من هنا 

....نزلت روما وهاجر على تحت وبعدها أشرف دخل الأوضة ...

أشرف(بإستهزاء وكره)_شيفا انتى وصلتى نفسك لفين شيفا تهورك وصلك لفين ،دى أخرتك تقعدى كدا من غير ما حد يبص فوشك ولا حد يعرف عنك حاجة كفاية اللى انتى عملتيه ،أنا حاولت أساعدك كذا مرة بس انتى بتهورك وصلتى نفسك للحالة دى 

......وبعدها خرج أشرف من الأوضة ونزل على تحت .....

....عند رونق فى الأوضة ....

رونق_انت بنى أدم زبا*لة سيبنى فحالى بقا عايز منى ايه ،انت اصلا جبت رقمى منين 

_أنا مفيش حاجة تقف فى وشى وبعدين ماكانت ليلة حلوة 

رونق(بعصبية)_يا حي*وان يازب*آلة مين اللى سلطك عليا والله لأبلغ عنك 

_استنى ياقطة قبل ما تبلغى ولا تتهورى عندى ليكى مفجأة تحفة ،بصى كدا على الرسالة اللى وصلتك كدا 

...فتحت رونق الرسالة وبدأت تعيط بهسترية ...

_ايه رايك فى الرسالة سلام يا قطة 
رونق(ببكاء هستيرى)_..........

#يتبع بقلم شيماء محمد (زهرة الجناين)✍🏻

#أحببته_رغما_عنى  💜🌹 دومتم فى أمان الله ورعايته

              

             الفصل السادس من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×